• Zakelijk marketing

    Als u van plan bent e-mailmarketing te gebruiken om uw bedrijf te laten groeien en een grotere impact op de wereld te maken, moet u aan veel dingen denken.

    1. Jouw merk.
    2. Uw aanbieding.
    3. Als u er een gebruikt, uw trechter.
    4. Uw berichten

    Het kan een beetje overweldigend worden. Het verbeteren van het ene kan het andere schaden. Hoe jongleer je met al deze bewegende delen?

    Zoals met alles in het leven, als je overweldigd bent, ga dan zo eenvoudig als je kunt.

    Richt u in dit geval op uw grootste e-mailmarketingactief.

    Wat toevallig …

    *tromgeroffel*

    … uw lijst met abonnees.

    Dit is uw grootste troef, omdat het is wat leidt tot verkoop.

    Als u zich richt op het maken van verkopen door uw lijst te verbeteren, wordt u niet op de zijrand. Welke berichten moet u verzenden? Wat uw lijst ook verbetert en omzet oplevert. Hoe vaak moet u ze verzenden? Levert echter vaak de meeste verkopen op.

    Houd dit in gedachten en u zult veel voorkomende fouten voorkomen.

    Sommige mensen hebben bijvoorbeeld honderdduizenden mensen op hun lijst. Deze lezers openen en verslinden elk bericht dat ze verzenden. Maar als het gaat om verkopen, betaalt de lijst nauwelijks de rekeningen.

    Grotere lijsten zijn over het algemeen beter.

    Maar het hebben van de juiste mensen op uw lijst is nog belangrijker.

    Hoe een geweldige e-mailmarketinglijst eruitziet

    Beschouw je lijst als een community. Het is een vreemde gemeenschap, zeker, omdat de leden niet met elkaar praten. Maar je praat met allemaal, dus dat maakt je de leider.

    En zoals alle gemeenschappen, leiders gaan een lange weg om de toon te zetten.

    Dus denk na over wat voor soort mensen je in je gemeenschap wilt.

    U wilt waarschijnlijk mensen die uw producten kopen of u inhuren voor uw diensten. Maar is dat alles? Zou je blij zijn met mensen die je product kopen maar het nooit gebruiken?

    Of wil je mensen die ‘ja’ fluisteren! Tenslotte!’ wanneer ze uw aanbieding zien?

    Mensen die het gebruiken, enthousiast zijn over hun vrienden, je gloeiende getuigenissen schrijven en je laten weten dat je de wereld hebt verbeterd?

    En vergeet aankoopbeslissingen even. Wil je mensen die ambitieus zijn? Caring? Worstelende ondernemers die honger hebben om te slagen? Mensen met chronische pijn die klaar zijn om zo volledig te leven als vroeger?

    Met andere woorden, wie is uw ideale klant of klant?

    Voor wie heb je je bod gedaan?

    Stel je een gemeenschap van deze mensen voor – zo wil je je e-maillijst hebben.

    Hoe doe je het?

    Welnu, je trekt de juiste mensen aan door hen het juiste soort smeergeld aan te bieden om je op je lijst te abonneren. Dit is iets wat ze willen – iets wat ze idealiter nodig hebben – dat ze meteen kunnen gebruiken.

    Dan houd je ze daar door het juiste soort berichten te verzenden. Berichten die ze nuttig, onderhoudend of, idealiter, beide vinden.

    En u praat met hen alsof ze uw ideale klant of klant zijn.

    Praat met ze alsof ze ambitieuze ondernemers zijn, hoe het is om er één te zijn, wat je eerlijk over ze bewondert …

    Als het niet trouw aan hen klinkt, gaan ze weg. Als dat zo is, zullen ze het gevoel hebben dat u spreekt op een manier die niemand anders is, wat u ook zult zijn. En als ze bijna zo zijn – misschien ondernemers met een beetje een droom – kun je ze misschien gewoon inspireren om de persoon te worden die je beschrijft.

    Wil je meedoen aan de e-mailmarketingactie?

    Kijk op V&W

    Categories: Marketing

    Comments are currently closed.