• Squash: wat is het? | www.qss-squash.nl

    Een stevige basis leidt tot een stillere hoofdstand en helpt ook de mechanica van de schommel beter in balans te houden. De eenvoudigste manier om dit te bereiken is gebruik te maken van het standaard voetenwerk. Gebruik je rechtervoet als voorsprong in de achterzwaai (ook hier geldt dat als je linkshandig bent, dit omgekeerd moet zijn).

    Dit artikel is geschreven door één van de eigenaren van de squash webwinkel www.qss-squash.nl. Aanbieder van squashmateriaal zoals squash rackets, squashschoenen, squashballen en alles wat met squash te maken heeft. Bekijk de website van Quality Squash Stores.

    U kunt veel professionals grote aantallen backhands van de verkeerde voet zien spelen en het is verleidelijk om dit te kopiëren. Niet doen! Tenminste om te beginnen met het op de makkelijke manier goed te krijgen. Als je dat kunt doen, kun je het schot op beide voeten nemen.

    8. 8. Ontwikkel het schot van de verkeerde voet als goed
    De reden dat professionals vaak de bal van de ‘verkeerde’ voet (d.w.z. de linkervoet die leidt) slaan, is omdat het voor hen sneller is om terug te keren naar de T.

    Door de verkeerde voet af te slaan bereiken ze het volgende:

    Minder voetstappen naar de bal
    Minder stappen terug
    Sneller terug naar de T
    Ze verbruiken minder energie
    Ze moeten minder snel verhuizen….
    Het is dus duidelijk dat dit voordelen biedt. Het maakt het schot echter veel moeilijker.

    Het is beter om het schot eerst goed onder de knie te krijgen, voordat je hier verder mee gaat.

    Echter, als jij dat bent en je bent een soort meester geworden van de juiste voet, dan is het toevoegen van de backhand die van de verkeerde voet is geschoten aan je spel zeker de moeite waard.

    Ik raad je echter aan om dit veel te oefenen voordat je het echt in je spel gaat gebruiken.

    9. 9. Wapen vergrendeld op het moment van contact
    In de klassieke backhand wordt je arm volledig buitengesloten op het moment van inslag met de bal.

    Dit helpt bij het genereren van maximale kracht, omdat je hendel zo lang mogelijk meegaat.

    Het helpt ook met nauwkeurigheid en houdt, net als de handpolsen, het rackethoofd stabiel en gaat door de bal in de juiste richting.

    De meest voorkomende reden waarom een speler zijn arm niet blokkeert is dat hij niet ver genoeg van de bal komt. Verhelp dit, en je zal de weg zijn naar het spelen van krachtigere en nauwkeurigere backhands.

    Een andere reden is dat sommige spelers proberen hun backhands te slaan met behulp van een zweep-achtige actie met hun pols en arm. Dit zal nooit echt werken boven een bepaald niveau. Als jij dit bent, dan is het tijd om terug te gaan naar de basis!

    10. 10. Bekijk de bal in de snaren
    Dit is het klassieke advies dat je waarschijnlijk al vele malen hebt gehoord. Echter, de backhand is vaak een gebied waar dit minder gebeurt, en dit kan problemen veroorzaken.

    Als je niet naar de bal op de snaren op de achterhand kijkt, is dat normaal gesproken om een van deze redenen:

    Je kijkt naar waar het te vroeg naartoe gaat. Dit is de meest voorkomende reden
    Misschien kijk je wel naar je tegenstander, of denk je er tenminste over na hoe je kunt voorkomen dat ze terug naar de T
    Je denkt misschien aan een volgende schot. Niet doen! Neem één schot tegelijk.
    Als je merkt dat je deze fout misschien maakt, dan is het goed om de beweging van het kijken tijdens de training echt te overdrijven. Echt overdrijven! Kijk hoe de bal de touwtjes in handen krijgt, en pas als je zeker weet dat je dat hebt gezien, moet je het schot met je ogen volgen.

    Dit zal een aantal misstappen en die luchtfoto’s die veel beginners spelen elimineren.

    11. 11. Impact voor de rechtervoet
    De slagzones zijn verschillend voor zowel de forehand als de backhand shots.

    Voor de forehand wil je de bal direct onder je hoofd slaan, meestal op een punt tussen je voeten.

    Echter, de slagzone voor de achterhand ligt hier verder voor. Idealiter wil je de bal op een denkbeeldige lijn slaan die een beetje voor je leidende voet loopt.

    Sla de bal in deze impactzone en je zult merken dat je je arm beter kunt vergrendelen, je pols kunt spannen en dat de andere monteurs er over het algemeen goed uitzien en werken.

    12. 12. Rugvleugel goed weg van het lichaam
    Een andere veel voorkomende fout bij beginners is dat hun rugzwaai te dicht bij hun lichaam is voor de rugzwaai, waardoor ze geen momentum hebben om kracht in het schot te krijgen.

    Hef je racket hoog op, weg van je lichaam, en je zult in staat zijn om beter door het schot te draaien.

    13. 13. Dezelfde set-up voor druppels of boasts
    Je wilt de meester van de vermomming worden!

    Alle schoten die je op de achterkant speelt, hebben idealiter dezelfde opzet. Dit omvat druppels, opschepperij, cross-courts en lobs.

    Idealiter wil je een soortgelijke achterzwaai gebruiken en ook je algemene houding en adres van de bal hebben om er voor alle schoten hetzelfde uit te zien.

    Hier zijn enkele punten voor de verschillende schoten:

    Crosscourts – Het is goed om je te vormen om de lijn naar beneden te raken, maar hoek de zwaai van je racket anders om de crosscourt te bereiken. Als je je positie te vroeg opent, zal het duidelijk zijn dat je een cross-court aan het raken bent en je tegenstander kan er gemakkelijk op anticiperen. Ze kunnen het punt winnen door een forehand volley te onderscheppen die ze kunnen laten vallen of doden.
    Drops – Een backhand set-up kan gemakkelijk worden omgezet in een succesvolle backhand drop shot. Houd de hoge backlift hoog, en probeer ook enkele andere functies te behouden, zoals een beetje initiële schouder- en heuprotatie. Vertraag gewoon de rug

    https://www.qss-squash.nl

    Categories: Sport

    Tags: , , , , , , , , , ,

    Comments are currently closed.