• Met welk communicatiemiddel bereik jij je doelgroep?

    Iedereen wordt overladen met communicatieve boodschappen. Op je werk krijg je via de e-mail een enquête van een onderzoeksbureau over werktevredenheid, op het station kun je niet meer om reclames heen en als je in het weekend vrij bent, hoef je de radio of televisie maar aan te zetten, of je hebt het idee dat je van alles mist aan producten en diensten. En dan heb je het nog niet eens over je brievenbus of telefoon, waarop je nog meer communicatie ontvangt. Een ander soort communicatie helpt om de boodschap over te brengen wanneer je communicatiemoe bent. Qyn digital signage kan je helpen om op een andere manier na te denken over het gemak van communicatiemiddelen.

    Aanzetten tot actie

    Veel communicatie is er om je aan te zetten tot actie. Natuurlijk gaat het soms puur om de overdracht van informatie, maar dit maak je maar zelden mee. Bijna elke boodschap vraagt om een reactie. Met digital signage kun je ook vanuit de klant denken en je organisatieproces vereenvoudigen of herstructureren. Denk maar eens aan een touch screen als je een winkel of de gemeente binnenstapt. Het proces van binnenkomst tot behandeling van je vraag of verzoek door de juiste afdeling of persoon, wordt geheel geautomatiseerd. Jij bent als klant tevreden dat je snel en zonder omwegen geholpen wordt. De organisatie is blij met een duidelijke structuur en ziet ook het liefst een tevreden klant.

    Digital signage: de toekomst?

    Schermen zijn er in alle soorten en maten. Je ziet ze langs de snelweg, in de wachtruimte of op het toilet. Zelfs scholen communiceren met hun studenten via digitale beeldschermen. Iedereen is blijkbaar geboeid door de mogelijkheden die het beeld biedt: door bewegende beelden, doorlopende informatie die verschijnt op het moment dat het nuttig is en pakkende achtergronden bereik je meer met digital signage dan met elk ander communicatiemiddel.  

    Categories: Marketing

    Tags: , , , ,

    Comments are currently closed.