• Internetbureau in Rotterdam | Zicht Online

    Hoe definieert een bedrijf digitale marketing?
    Digitale marketing wordt gedefinieerd door het gebruik van tal van digitale tactieken en kanalen om in contact te komen met klanten waar ze veel tijd doorbrengen: online. Van de website zelf tot de online branding activa van een bedrijf – digitale reclame, e-mailmarketing, online brochures en meer – er is een spectrum aan tactieken die onder de paraplu van “digitale marketing” vallen.

    De beste digitale marketeers hebben een duidelijk beeld van hoe elke digitale marketingcampagne hun overkoepelende doelstellingen ondersteunt. En afhankelijk van de doelstellingen van hun marketingstrategie kunnen marketeers een grotere campagne ondersteunen via de gratis en betaalde kanalen die tot hun beschikking staan.

    Dit artikel is geschreven door Zicht Online, een full service internetbureau uit Rotterdam.

    Een contentmarketeer kan bijvoorbeeld een reeks blogposts maken die dienen om leads te genereren uit een nieuw ebook dat het bedrijf onlangs heeft gecreëerd. De social media marketeer van het bedrijf zou dan kunnen helpen deze blogposts te promoten door middel van betaalde en organische berichten op de social media accounts van het bedrijf. Misschien creëert de e-mailmarketeer een e-mailcampagne om degenen die het ebook downloaden meer informatie over het bedrijf te sturen. We zullen het over deze specifieke digitale marketeers zo dadelijk meer over deze specifieke digitale marketeers hebben.

    Zoekmachine optimalisatie (SEO)
    Dit is het proces van het optimaliseren van uw website om deze te “rangschikken” hoger in de zoekmachine resultatenpagina’s, waardoor de hoeveelheid organisch (of gratis) verkeer dat uw website ontvangt, toeneemt. De kanalen die profiteren van SEO zijn onder andere websites, blogs en infographics.

    Er zijn een aantal manieren om SEO te benaderen om gekwalificeerd verkeer naar uw website te genereren. Deze omvatten:

    Op pagina SEO: Dit type van SEO richt zich op alle inhoud die bestaat “op de pagina” bij het bekijken van een website. Door het onderzoeken van trefwoorden voor hun zoekvolume en intentie (of betekenis), kunt u vragen voor lezers beantwoorden en hoger op de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs) die vragen produceren.
    Buiten de pagina SEO: Dit type SEO richt zich op alle activiteiten die “buiten de pagina” plaatsvinden bij het optimaliseren van uw website. “Welke activiteit niet op mijn eigen website kan van invloed zijn op mijn ranking? Misschien vraagt u zich af. Het antwoord is inkomende links, ook wel backlinks genoemd. Het aantal uitgevers dat naar u linkt, en de relatieve “autoriteit” van die uitgevers, is van invloed op hoe hoog u scoort voor de trefwoorden waar u om geeft. Door te netwerken met andere uitgevers, gastberichten op deze websites te schrijven (en terug te linken naar uw website), en externe aandacht te genereren, kunt u de backlinks verdienen die u nodig heeft om uw website op de juiste SERPs te zetten.
    Technische SEO: Dit type SEO richt zich op de achterkant van uw website, en hoe uw pagina’s worden gecodeerd. Beeldcompressie, gestructureerde gegevens en CSS-bestand optimalisatie zijn allemaal vormen van technische SEO die de laadsnelheid van uw website kunnen verhogen – een belangrijke rangschikkingsfactor in de ogen van zoekmachines zoals Google.
    Inhoud marketing
    Deze term staat voor het creëren en promoten van content om naamsbekendheid, verkeersgroei, leadgeneratie en klanten te genereren. De kanalen die een rol kunnen spelen in uw content marketing strategie zijn onder andere:

    Blogberichten: Het schrijven en publiceren van artikelen op een bedrijfsblog helpt u om uw branche-expertise aan te tonen en genereert organisch zoekverkeer voor uw bedrijf. Dit geeft u uiteindelijk meer mogelijkheden om websitebezoekers om te zetten in leads voor uw salesteam.
    Ebooks en whitepapers: E-boeken, whitepapers en soortgelijke lange vorm van inhoud helpt bij het verder opleiden van websitebezoekers. Het stelt u ook in staat om inhoud uit te wisselen voor de contactgegevens van een lezer, het genereren van leads voor uw bedrijf en het verplaatsen van mensen door de reis van de koper.
    Infographics: Soms willen lezers dat u het laat zien, niet vertelt. Infographics zijn een vorm van visuele inhoud die websitebezoekers helpt om een concept te visualiseren dat u hen wilt helpen om te leren.

    Social Media Marketing
    Deze praktijk promoot uw merk en uw content op social media kanalen om de naamsbekendheid te vergroten, het verkeer te stimuleren en leads te genereren voor uw bedrijf. De kanalen die u kunt gebruiken in social media marketing zijn onder andere:

    Facebook.
    Twitter.
    LinkedIn.
    Instagram.
    Snapchat.
    Pinterest.
    Betalen per klik (PPC)
    PPC is een methode om het verkeer naar uw website te sturen door een uitgever te betalen telkens als er op uw advertentie wordt geklikt. Een van de meest voorkomende vormen van PPC is Google Ads, waarmee u kunt betalen voor top slots op Google’s zoekmachine resultaten pagina’s voor een prijs “per klik” van de links die u plaatst. Andere kanalen waar u PPC kunt gebruiken zijn onder andere:

    Betaalde advertenties op Facebook: Hier kunnen gebruikers betalen voor het aanpassen van een video, beeldbericht of diavoorstelling, die Facebook zal publiceren op de nieuwsfeeds van mensen die overeenkomen met het publiek van uw bedrijf.
    Twitter Ads campagnes: Hier kunnen gebruikers betalen voor het plaatsen van een reeks berichten of profielbadges op de nieuwsfeeds van een specifiek publiek, allemaal gericht op het bereiken van een specifiek doel voor uw bedrijf. Dit doel kan website verkeer zijn, meer Twitter volgers, tweet engagement, of zelfs app downloads.
    Gesponsorde berichten op LinkedIn: Hier kunnen gebruikers

    https://zicht.nl

    Categories: Bedrijven

    Tags: , , , , , , , , , ,

    Comments are currently closed.