De laatste tijd is de loyaliteit van de werkgevers en vanuit de top van bedrijven tot een waar dieptepunt gezonken, de economische benauwde situatie is hier natuurlijk de oorzaak van. Inhoudsopgave Het opmerkelijke is dat juist werknemers(!) een stuk trouwer naar hun huidige werkgever zijn geworden de laatste paar jaar, ruim 80 % geeft namelijk aan dat zij niet naar een ander bedrijf zullen gaan indien de mogelijkheid er is. Het onderzoek kan toch als betrouwbaar bestempeld worden, ruim 30,000 mensen namen namelijk deel aan het onderzoek dus dat wil wel iets zeggen over de representativiteit van dit onderzoek. Loyaliteit is altijd al een zeer interessant onderwerp geweest binnen het bedrijfsleven. Loyaliteit vindt natuurlijk niet alleen maar plaats op de werkvloer, ook in het dagelijkse leven krijg je hier continue mee te maken. Denk aan een huisdier die straalt ook een bepaalde loyaliteit uit naar zijn baasje door goed te luisteren en hem volledig te gehoorzamen. In het bedrijfsleven is loyaliteit ook enorm belangrijk onderwerp, bestaande klanten verdien je namelijk op de langere termijn meer aan dan het werven van ‘nieuwe’ klanten. Als winkelier wil je dan ook weten wat de winkel loyaliteit van jou klanten zijn ten opzichte van jou winkel of merk. Door de huidige technieken die er op de markt zijn kan dit simpel en snel in kaart gebracht worden., al moet er wel gezegd worden dat dit nooit helemaal 100 % te meten is. Wi-Fi kan onder andere ingeschakeld worden om bijvoorbeeld de winkelroute van de consument goed in kaart te brengen en hoelang hij is geweest in de winkel. Door een goed inzicht te krijgen van de weg die de consument aflegt kan je je winkel opnieuw inrichten dus naar de behoefte van je bezoekers. Je wilt natuurlijk dat bepaalde producten beter in het bereik van de consument komt te liggen dan producten waar een mindere marge opzit, klinkt allemaal best wel logisch maar in de praktijk valt dit toch vaak nog tegen.
|
https://www.crumbbase.nl/ |