Zo versterk jij jouw klantrelatie!

Een klantrelatie onderhouden en versterken is iets wat binnen een bedrijf een prioriteit is. We vinden het belangrijk dat we ...

Een klantrelatie onderhouden en versterken is iets wat binnen een bedrijf een prioriteit is. We vinden het belangrijk dat we regelmatig contact hebben met onze klanten en dat we dit op de juiste manier onderhouden. Toch komt het nog vaak voor dat klanten niet tevreden zijn en zich niet gehoord voelen. Het is daarom belangrijk om een klantrelatie op de juiste manier te onderhouden. Hoe je dit doet? Wij nemen je mee.

Vraag om feedback, veel feedback

Veel mensen onderschatten hoe belangrijk feedback is. Eens per jaar feedback vragen brengt je niet naar de juiste klantrelatie. Door vaak feedback te vragen kun je bepaalde patronen herkennen en deze doorbreken. Je leert hierdoor ook je klant beter kennen. Wat mist jouw klant binnen de relatie en wat gaat er goed? Komt het overeen met de feedback die andere klanten geven? Is het iets wat je zelf makkelijk en snel kunt oplossen? Zo zijn er een hoop vragen die je jezelf kunt stellen.

Als je nooit om feedback vraagt, is de kans groot dat je een hoop klachten ontvangt. Ook wanneer je wel om feedback vraagt, zul je nog klachten ontvangen. Probeer deze altijd door te lezen. Soms staan er waardevolle punten in die jouw bedrijf kunnen helpen.

Houd marketing zo persoonlijk mogelijk

Het klinkt bijna onmogelijk, maar het is belangrijk om marketing zo persoonlijk mogelijk te houden. Er bestaan tegenwoordig veel manieren om dit te doen. Je vraagt misschien af hoezo het per se persoonlijk moet zijn. De reden is heel simpel: het geeft de klant het gevoel belangrijk te zijn en het schept vertrouwen op. Een gepersonaliseerd account maakt het voor de klant ook makkelijker om bepaalde producten of diensten te vinden. Ook kun je de klant nieuwe producten en/of diensten aanbieden waarvan jij denkt dat de klant dit nodig heeft.

De loyaliteit van je klanten versterken

Zelf vind je het natuurlijk ook belangrijk dat je klant een bepaalde vorm van loyaliteit naar jou toont. Het is daarom goed om na te denken hoe je deze loyaliteit kunt versterken. Zo kun je bijvoorbeeld met een loyaliteitsprogramma ervoor zorgen dat klanten bij jou blijven. Het is ook mogelijk om zo een loyaliteitsprogramma persoonlijk te maken. Vergeet ook niet om duidelijk over te brengen dat je met dit loyaliteitsprogramma iets terug wilt geven of doen aan jouw klant. Dit toont een stukje waardering waar klanten altijd naar op zoek zijn.

https://dbf.nl/oplossingen/spaar-en-loyaliteitsprogrammas/multichannel-loyaliteitsprogramma/

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Bedrijven

Snelle hulp bij glasschade

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Een kapotte ruit door een storm, een bal door het raam of een barst in je schuifpui –

Zakelijke dienstverlening

Machinebruikverzekering als zekerheid voor uw bedrijf

Machines en werktuigen vormen de ruggengraat van veel bedrijven. Wanneer een machine plots uitvalt, kan dit leiden tot hoge kosten en productieproblemen. Een machinebruikverzekering beschermt

Dienstverlening

Het belang van een goede begraafplaats inrichting

In het rustige Eck en Wiel is Bakker Betonwaren al jarenlang dé specialist in begraafplaats inrichting. Het bedrijf levert hoogwaardige betonproducten en maatwerkoplossingen om begraafplaatsen

Gezondheid

Dry Needling: Effectieve Behandeling voor Spierklachten

Spierpijn en stijfheid kunnen je bewegingsvrijheid aanzienlijk beperken. Dry needling is een innovatieve behandelmethode binnen de fysiotherapie die helpt om spierknopen (triggerpoints) te ontspannen en pijn te

Huishoudelijk

Wat zijn de voordelen van een mini vaatwasser?

Een mini vaatwasser is een compacte versie van de traditionele vaatwasser en is ideaal voor kleine keukens, appartementen, campers of kantoren. Deze apparaten bieden het