2Binsite Artikel Website
Image default
Sport

Met deze personal trainer werk je echt aan je core!

Als je aan een kernoefening denkt, springt je geest waarschijnlijk naar een of andere variatie van crunches of sit-ups. Hoewel dit geweldige oefeningen zijn als ze correct worden uitgevoerd, zijn ze niet echt functioneel.

Niet functioneel? Betekent dit dat ze niet werken? Niet noodzakelijk. Crunches en sit-ups kunnen je core versterken, maar ze weerspiegelen niet hoe je lichaam in het dagelijks leven beweegt. Kun je denken aan de laatste keer dat je op de grond moest liggen en je hoofd naar je knieën moest knarsen, buiten de sportschool? Nee? Wij ook niet… Daarom houdt deze personal trainer in Amsterdam West van functionele training!

Wat is Functionele Core Training?

Bij functionele kerntraining draait alles om het trainen van de kern, en het lichaam, op manieren die u in het dagelijks leven beweegt. Een zwaar gewicht in één hand dragen en vooruit lopen is bijvoorbeeld een uitstekende core-workout die direct in het dagelijks leven kan worden toegepast. Diezelfde carry wordt gerepliceerd wanneer je boodschappen in huis haalt of iets zwaars moet tillen terwijl je thuis bent.

Het doel van functionele training is om uw lichaam te versterken en te stabiliseren voor de bewegingen die u in het dagelijks leven gebruikt. Hoe graag sommigen van ons het bankdrukken ook leuk vinden, het is misschien niet de meest functionele oefening, tenzij je constant dingen van je af duwt terwijl je op je rug ligt. Een beter voorbeeld is een squat, die je elke dag vele malen gebruikt. Diezelfde squat helpt je in een stoel te zitten en staan, naar de badkamer te gaan of te gaan zitten om in je auto te stappen.

Als je erover nadenkt, is functionele training wat je helpt de kwaliteit van je leven te verbeteren. In tegenstelling tot een squat, is er niet één specifieke functionele beweging die de kern rekruteert – dat komt omdat zowat elke beweging onze kern op de een of andere manier gebruikt! Door uw kern functioneel te trainen, traint u deze om efficiënter met de rest van uw spieren te werken en versterkt u deze voor elke beweging van het hele lichaam die u in uw dagelijks leven uitvoert. Dat is tenslotte waarom het onze kern wordt genoemd – het is het centrum van ons lichaam, waardoor het centraal staat in zoveel van onze bewegingen.

De functionele kernoefeningen hieronder zijn enkele geweldige voorbeelden van oefeningen die u kunnen helpen om dagelijkse taken met gemak uit te voeren. Voeg deze bewegingen toe aan je trainingsroutine om je core naar een hoger niveau te tillen!

 

Functionele kerntraining

Pallof Press (Bands)
Voor deze beweging heb je een weerstandsband nodig die op ongeveer borsthoogte aan een vast object is verankerd.
Ga rechtop staan ​​​​met een bandhandvat in beide handen op uw borst met uw ellebogen gebogen en het andere uiteinde van de slang aangesloten op een vast object opzij.
Druk de hendel naar voren uit in een gestrekte armpositie terwijl u een stabiele positie van het bovenlichaam behoudt.
Breng de hendel terug naar de startpositie en herhaal.
Voltooi alle herhalingen aan de ene kant voordat je naar de andere kant overschakelt.

Boerenwandeling
Neem twee kettlebells of dumbbells en houd er een in elke hand.
Knijp je schouders naar beneden en naar achteren, waardoor je een brede borst krijgt.
Blijf door je buik schrapen en begin naar voren te lopen.
Houd je schouders op gelijke hoogte, terwijl je vecht tegen de weerstand die je gewicht op je kern legt. De wandeling van de boer is een geweldige manier om zwaardere lasten te gebruiken om je bovenrug, grip en kern echt te belasten.

Zijplank
Ga op één kant liggen, leunend op één elleboog, met je benen gestrekt op elkaar. Hef je lichaam van de vloer, rustend op je onderarm en voet.
Probeer je lichaam in een rechte lijn te houden en je elleboog recht onder je schouder.
Houd vast, laat jezelf dan weer op de grond zakken en herhaal aan de andere kant.

Deadbug
Ga op je rug liggen met je knieën gebogen en je voeten geheven met je armen gestrekt in de lucht boven je borst.
Laat een been en de andere arm recht naar beneden naar de grond zakken, terwijl je het andere been en de arm stabiel houdt.
Breng het been en de arm terug naar de rechtopstaande positie en herhaal met het andere been en de andere arm.
Wissel bij elke herhaling van kant.

Kettlebell Schommels
Hurk met een kettlebell in beide handen tussen je benen met je armen gestrekt.
Duw je heupen naar voren, zwaai de kettlebell naar buiten en omhoog tot net over schouderhoogte, terwijl je je armen recht houdt.
Laat de kettlebell naar voren vallen, leid hem terug langs hetzelfde pad en herhaal.

Gerelateerde artikelen

Wat zijn hybride fietsen?

Kindervoetbal: stadia van het voorbereiden van een kind

Waarom is voetbal de populairste sport ter wereld?

Wird von de Beek den Wechsel zu Manchester bereuen?

Personal Trainer Amsterdam

Traint een crosstrainer ook je beenspieren?