Hoe Koreaanse huidverzorging een wereldwijde schoonheidstrend werd

Koreaanse schoonheidspraktijken die ze tot een wereldwijde krachtpatser maakten Koreaanse vrouwen staan bekend om hun strikte schoonheidsroutines, die elke dag ...

Koreaanse schoonheidspraktijken die ze tot een wereldwijde krachtpatser maakten

Koreaanse vrouwen staan bekend om hun strikte schoonheidsroutines, die elke dag wel een uur of langer kunnen duren. De routine omvat alles, van reiniging en exfoliatie tot dubbele reiniging en het aanbrengen van toner, essence, serum, gezichtsolie en vochtinbrengende crème.

Waroom is huidverzorging zo belangrijk in Korea

De Koreaanse cultuur staat bekend om hun obsessie met een perfecte huid. Van het voedsel dat ze eten tot de ingrediënten die in hun cosmetica worden gestopt.

De K-beauty-rage is meer dan alleen een trend. Korea gelooft dat er van buiten goed uitziet, weerspiegelt hoe je je van binnen voelt. Hun aandacht voor detail heeft geleid tot veel innovaties in huidverzorgingsproducten, waarvan sommige nu in andere landen over de hele wereld worden gebruikt.

De schoonheid van Koreaanse huidverzorgings- en make-upproducten

Volgens Euromonitor International (2015) is de wereldwijde schoonheidsindustrie $ 470 miljard waard. Vijfenzeventig procent van die markt is in handen van de Verenigde Staten.

De K-beauty industrie is een bloeiende markt. In de afgelopen jaren is de Koreaanse cosmetica-industrie gegroeid tot meer dan 25 miljard dollar.

Deze trend kan worden toegeschreven aan een aantal factoren:

– De populariteit van K-beauty producten en merken zoals Klairs bij internationale consumenten, vooral onder tieners.

– De toenemende vraag naar natuurlijke huidverzorgingsproducten van mensen over de hele wereld.

Conclusie: het volgende grote ding in de schoonheidsindustrie is hier. En het komt uit Korea.

De Koreaanse innovatie in huidverzorging is door de jaren heen geïdentificeerd als een belangrijke doorbraak in de huidverzorgingsindustrie.

Naast dat het een make-upproduct is, fungeren BB-crèmes ook als een vochtinbrengende crème en zonnebrandcrème met een hogere SPF dan de meeste westerse zonnefilters. De CC-crèmes zijn bedoeld voor consumenten die meer dekking willen dan wat een BB-crème kan bieden en ze kunnen worden gebruikt als je dagelijkse vochtinbrengende crème, primer, foundation en zonnebrandcrème in één. Bladmaskers zijn een andere innovatie die Korea heeft overgenomen, omdat ze diepe hydratatie op elk deel van je lichaam mogelijk maken zonder al die rommelige stappen van het aanbrengen van lotion of olie eerst te hoeven doorlopen

Koreaanse huidverzorgingsproducten zijn betaalbaarder dan de meeste andere merken, maar het enige dat hen onderscheidt van de rest van de markt is hun innovatie.

https://kocosmo.nl/

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Beauty en verzorging

Persoonlijke huidzorg bij SkinLab in Landgraaf

Wie serieus werk wil maken van huidverbetering, vindt bij SkinLab in Landgraaf een plek waar kennis en aandacht samenkomen. Geen standaard behandelingen of vluchtige adviezen,

Sport

Meer grip op het terrein met de SwitchGrade

Mountainbiken vraagt om precisie, controle en aanpassingsvermogen. Of u nu technische afdalingen trotseert of steile klimmen overwint, de houding op de fiets is belangrijk. De

Aanbiedingen

Wat je moet weten over slimme beveiliging

Slimme beveiliging is veel meer dan alleen technologie. Het gaat om een combinatie van menselijk inzicht, strategische keuzes en digitale hulpmiddelen die samen zorgen voor