Een winkel kan op allerlei manieren worden ingericht. Voor welk soort inrichting wordt gekozen is afhankelijk van de producten die er worden verkocht. Over het algemeen is het zo, dat winkels worden voorzien van afbeeldingen van producten. Die worden bij de producten op de verschillende stellingen gezet. Klanten komen de winkel in, lopen naar de afdeling om het product te zoeken waarnaar ze op zoek zijn, en rekenen dat af bij de kassa. Om klanten ook andere producten aan te laten schaffen is een gebogen textielframe met informatie te gebruiken. Focus op sfeer of gebruiksgemakHet doel van veel producten in winkels bestaat uit het bevorderen van het gebruiksgemak om dagelijkse taken te doen of om sfeer en comfort te verhogen. In het promotiemateriaal van veel producten is dat niet of nauwelijks terug te vinden. Wie een stofzuiger zoekt kan niet onmiddellijk zien waarom een bepaald model handig is in het gebruik. Door als winkel een gebogen textielframe te gebruiken kun je die informatie wel geven in de vorm van een goed gekozen afbeelding. De kracht van een afbeelding is dus, dat meteen duidelijk is wat er wordt bedoeld. In dit geval waarom de betreffende stofzuiger het leven gemakkelijker maakt. RoutingEen ander nut van een gebogen textielframe is, dat de sfeer in de winkel wat speelser wordt. Daardoor is het leuker om in een winkel rond te lopen en tussen de artikelen te kijken. Als gebogen textielframes op een slimme manier en voorzien van de juiste afbeeldingen in een winkel worden gezet, heeft dat tot gevolg dat een klant langs alle producten moet lopen. Hij zal meer aandacht besteden aan de producten en wellicht extra artikelen aanschaffen. Het is ook mogelijk dat hij informatie oppikt om op een later moment een extra aanschaf te doen. EyecatchersGebogen textielframes zijn, afgezien van de afbeeldingen die op de textielprint staat, van nature al echte eyecatchers. Door de frames aan twee zijden te voorzien van afbeeldingen wordt hun functionaliteit verdubbeld. Een andere manier om de frames op te laten vallen is door te kiezen voor textielframes met led verlichting. Die zit geïntegreerd in de frames, waardoor de afbeeldingen beter zichtbaar worden. Door deze verlichte frames te gebruiken zijn de afbeeldingen beter zichtbaar, vooral in wat donkere winkels. Door de verlichting ‘s avonds aan te laten staan zijn de frames ook van buitenaf zichtbaar.
|