Je product of dienst helemaal afstemmen op je gebruiker

Je hebt een eigen product of dienst, waar je supertrots op bent. Natuurlijk is het belangrijk dat je zelf trots ...

Je hebt een eigen product of dienst, waar je supertrots op bent. Natuurlijk is het belangrijk dat je zelf trots bent op je product of dienst, maar is je gebruiker dat ook? Je gebruiker gaat je product of dienst uiteindelijk echt gebruiken. Hij of zij moet je product of dienst daarom helemaal fantastisch vinden. Eigenlijk moet je proberen om van je gebruiker een fan te maken. Op deze manier blijft hij of zij steeds terugkomen en dat is wat je wil, toch?

 

Design

Al wanneer je gaat designen is het van belang om de gebruiker in het achterhoofd te houden. Het design wordt immers voor hem of haar gemaakt, je wil dat hij of zij het product koopt. Je kunt zelf denken dat je alles heel goed weet en wanneer je in de doelgroep valt is dat waarschijnlijk ook wel zo. In de meeste gevallen is het zo dat jij niet in de doelgroep valt. Designen op dat je doelgroep het wel leuk vindt is een no go. Je moet het zeker weten. Het is daarom een idee om de methode user centered design te gebruiken. Hier zet je de gebruiker in het hart van het design proces. Denk dan eraan wat zijn of haar behoefte is, de doelstelling en de feedback. Met user centered design worden de gebruikers zo in iedere stap van het proces betrokken. Zo weet je zeker dat je product aansluit bij de behoefte van je gebruikers.

 

In de winkel

Eenmaal in de winkel of eenmaal gelanceerd gaat blijken of dit inderdaad zo werkt voor je gebruikers. Natuurlijk wil je je product of dienst blijven optimaliseren om het voor de gebruiker zo goed mogelijk te maken. Dit kun je doen middels customer journey mapping. Je gaat de reis van de gebruiker in kaart brengen. Dit doe je door ieder punt waarbij ze in aanraking komen met het product of dienst vast te stellen. Deze punten noemen we ook wel de touch points. Deze touch points zet je op de customer journey mapping. Zo kan je zien wat je gebruiker doormaakt en vervolgens kun je je product of dienst nog beter maken.

https://www.reveall.co/guides/user-centered-design

Gerelateerde berichten die u niet mag missen

Gezondheid

Dry Needling: Effectieve Behandeling voor Spierklachten

Spierpijn en stijfheid kunnen je bewegingsvrijheid aanzienlijk beperken. Dry needling is een innovatieve behandelmethode binnen de fysiotherapie die helpt om spierknopen (triggerpoints) te ontspannen en pijn te

Huishoudelijk

Wat zijn de voordelen van een mini vaatwasser?

Een mini vaatwasser is een compacte versie van de traditionele vaatwasser en is ideaal voor kleine keukens, appartementen, campers of kantoren. Deze apparaten bieden het

Dienstverlening

Kookplaten en vriezers eenvoudig schoonhouden

Een schone keuken begint bij goed onderhouden kookplaten. Of het nu gaat om inductie, keramische of gas kookplaten, regelmatig reinigen voorkomt ophoping van vuil en

Zakelijke dienstverlening

Compensatoren voor extreme omstandigheden in de petrochemie

In de petrochemische industrie worden leidingsystemen blootgesteld aan extreme temperatuurverschillen en hoge druk. Dit vereist robuuste oplossingen om de structurele integriteit van installaties te waarborgen.