• Verbeteren van de voorraadoptimalisatie

    Als je een webwinkel hebt bestellen mensen daar producten. Ze willen deze dan uiteraard zo snel mogelijk in huis hebben en er niet al te lang op hoeven wachten. Om ervoor te zorgen dat je snel kunt leveren heb je voorraad nodig en is de voorraadoptimalisatie verbeteren ook aan de orde. 

    Nee verkopen is een slechte zaak

    Voorraadoptimalisatie wil zeggen dat je als bedrijf op een bepaalde tijd de juiste goederen op voorraad hebt zodat je geen nee hoeft te verkopen aan de klant. Nee verkopen is sowieso een slechte zaak want dan zijn mensen geneigd naar een andere winkel te gaan waar het product wel op voorraad is. 

    Overvoorraad is niet ideaal

    Optimalisatie van de voorraad houdt echter ook in dat je niet een enorme overvoorraad van een bepaald product hebt. Teveel betekent praktisch gezien dat het ruimte kost in een magazijn maar ook dat je financieel gezien een investering gedaan hebt die niet echt veel rendement oplevert. Het geld dat je in een bepaald product gestoken hebt dat slecht verkoopt had je in dat geval beter ergens anders in kunnen investeren. 

    Altijd een optimale voorraad

    Een geautomatiseerd voorraadbeheersysteem zoals Optiply kan ervoor zorgen dat de voorraad altijd geoptimaliseerd is. Deze optimalisatie zorgt voor een betere omzet voor je bedrijf zodat het goed gaat en jij je als ondernemer ook weer op nieuwe zaken en producten kunt richten. 

    Automatisering neemt je werk uit handen

    Veel ondernemers zijn geneigd de inkoop van producten grotendeels handmatig te doen om er zelf de controle over te hebben. Handmatig betekent echter een grotere kans op fouten maar ook op verkeerde aantallen producten zodat de voorraad zeker niet altijd optimaal te noemen is. Automatiseren met Optiply gebeurt op basis van beschikbare data van een bedrijf en neemt je veel werk uit handen. 

    Categories: Zakelijk

    Comments are currently closed.