• Hier is waarom webwinkel fulfilment een belangrijk onderdeel is van uw merkidentiteit

    Als u pas uw webwinkel bent opgestart, kunnen we begrijpen dat webshop fulfilment vreemd in de oren klinkt. Wat is webshop fulfilment? Nou, een eerste indruk telt altijd! Wanneer mensen online winkelen, is de verpakking vaak het eerste fysieke contact dat ze maken met uw merk of bedrijf. Dit is een unieke gelegenheid voor uw merk om een ​​goede indruk te maken en uw merkidentiteit te versterken. Maar de verpakking kan ook uw merkidentiteit verknoeien. Beschadigde of slechte kwaliteitsverpakkingen geven immers een slecht signaal af, terwijl een hoogwaardige verpakking het vertrouwen van uw klanten versterkt. Maar er is meer! 

    Co-branding en marketing mogelijkheden

    Misschien heeft u al gelezen dat de online retailer Amazon reclame van derden op zijn verpakking heeft geïntroduceerd? Zoniet, experts uit de industrie zijn het erover eens dat dit zal worden overgenomen door andere retailers en distributiebedrijven. Het gebruik van verpakkingen als een billboard kan niet alleen uw inkomsten verhogen, maar ook nieuwe manieren van co-branding en marketing toevoegen aan uw webwinkel. Met dit artikel willen we u een antwoord geven op de basisvraag:” Wat is webwinkel fulfilment?” en waarom dit een belangrijk onderdeel is van uw merkidentiteit. 

    Wat is webwinkel fulfilment?

    Over hoe belangrijk de verpakking van uw bestellingen zijn, hebben we hierboven al vermeld. Maar webshop fulfilment gaat nog enkele stappen verder. Hiervoor moeten we beginnen bij de orderafhandeling en de fulfilment-service. We hebben beide samengevat in twee korte definities: de orderafhandeling wordt gedefinieerd als de stappen die worden ondernomen bij het ontvangen, verwerken en leveren van bestellingen aan uw klanten. Een fulfilment-service wordt gedefinieerd als een externe partij die deze stappen uitvoert voor webwinkel eigenaren of andere bedrijven. Beide definities kunnen van toepassing zijn op vele soorten bestellingen, van grote B2B-orders tot bestellingen van webwinkels. Maar omdat dit artikel gaat over webwinkel fulfilment, zullen we het hier in het bijzonder hebben over de afhandeling van bestellingen voor webwinkels. En om een ​​beter begrip te krijgen over de afhandeling van bestellingen voor webwinkels, bekijken we hieronder de verschillende stappen die bij webwinkel fulfilment horen. 

    Ontvangen

    Of u nu uw orderafhandeling uitbesteedt aan een bedrijf of u kiest ervoor om het zelf te doen, het ontvangen van een inventaris van uw fabrikanten of leveranciers is de eerste stap naar het verkrijgen van bestellingen bij uw klanten. 

    Opslag

    Nadat de inventaris is ontvangen, geteld, geïnspecteerd, geëtiketteerd en toegevoegd aan uw magazijn of beheersoftware, wordt het tijd om deze op te slaan. Onthoud dat een goede voorraadopslag een van de belangrijkste aspecten is voor het maximaliseren van de snelheid en nauwkeurigheid van uw orderafhandeling! 

    Verwerking

    Nu uw inventaris is geïnspecteerd, gesorteerd en is opgeslagen in het magazijn, komt vervolgens de orderverwerking. Nadat een bestelling is gepickt en verpakt, wordt de bestelling naar een verzendstation gebracht om het klaar te maken voor levering aan de klant. 

    Terugzenden

    Als laatste is voor online kopers de mogelijkheid om gekochte artikelen gemakkelijk terug te zenden, een belangrijk onderdeel van het aankoopbesluit. Dit noemen we ook wel retourverwerkingen. Aan de andere kant is het terugzenden van goederen voor online verkopers essentieel voor hun fulfillment-activiteiten en algehele bedrijf. Het biedt hen de mogelijkheid om hier effectief mee om te gaan. 

    Jouw gewonnen vrijheid met een fulfilment-bedrijf

    Een fulfilment-bedrijf stelt webwinkel eigenaren in staat om hun opslag en verzending uit te besteden. Dit ontlast hen van de nodige fysieke ruimte om alle producten op te slaan, wat een zeer gunstige optie is voor webwinkels die niet over de capaciteit beschikken om voorraad op te slaan. 

    Ontlasting dagelijks beheer

    Als u eigenaar van een webwinkel bent, dan verzendt u uw goederen naar het fulfillment-bedrijf en de leverancier van het bedrijf verzendt uw bestellingen naar uw klanten. Een fulfilment-bedrijf inhuren, betekent dus de ontlasting voor het dagelijkse beheer van uw feitelijke inventaris. In plaats daarvan bieden de meeste fulfilment-bedrijven realtime digitale toegang om de verkoop en de voorraadniveaus te volgen. Met deze tools kunnen beschadigde producten, terugroepacties, terugzendingen of klantontevredenheidspercentages worden gevolgd. Een ander groot voordeel van het inhuren van een bedrijf, is de mogelijkheid om voorraad te wisselen voor nieuwe seizoenen of om een ​​verkooptaktiek uit te proberen zonder extra ruimte in te nemen of een grotere ruimte te onderhouden dan nodig is. 

    Meer flexibiliteit

    Maar uw webwinkel fulfilment uitbesteden, versterkt ook uw terugzendproces. Sommige industrieën, zoals mode en detailhandel, hebben vaak meer terugzendingen. Door een fulfilment-bedrijf in te huren, kunnen geretourneerde goederen naar het magazijn worden verzonden in plaats van naar uw bedrijfslocatie. Dit geeft u als eigenaar meer flexibiliteit en zorgt ervoor dat er minder problemen zijn met de verwerking. Het enige wat u hoeft te doen, is geld teruggeven als dat nodig is, in plaats van de retourzending te coördineren. 

    Tips

    • Als u op zoek bent naar een fulfilment-bedrijf, is het belangrijk om eventuele uitbreiding van uw webwinkel te overwegen. Overschakelen naar een ander bedrijf is een gedoe. Dus, u zult willen weten dat als je product succesvol is, de mogelijk bestaat om uit te breiden
    • Fulfilment-bedrijven worden niet allemaal uit hetzelfde hout gesneden. Uw merk (en webwinkel) kan meer nodig hebben dan sommige fulfilment-bedrijven op dit moment kunnen aanbieden. Het vinden van het juiste bedrijf, is dus meer dan een voorafgaande analyse van de kosten. Het is absoluut noodzakelijk om de huidige en toekomstige behoeften van uw product te matchen met een fulfilment-bedrijf dat kan meereizen met uw webwinkel en onderweg ook effectief kan communiceren met u als eigenaar van een webwinkel

    Conslusie

    Het ontvangen, het opslaan van uw inventaris, bestellingen afhandelen en terugzendmogelijkheden, maken onderdeel uit van webwinkel fulfilment. Hierboven werd slechts in beknopt uitgelegd wat webwinkel fulfilment is en hoe het werkt. Webwinkel fulfilment heeft voornamelijk te maken met klanttevredenheid en een naadloos order- en leveringsbeheer. In essentie betekent het dat wanneer de verwerkingsprocessen van een bestelling onzichtbaar blijven, de webwinkel fulfilment succesvol werd uitgevoerd. Deze succesvolle uitvoering is waar fulfilment-bedrijven gespecialiseerd in zijn.

    https://surlogic.nl/nl/

    Categories: Vervoer en transport

    Tags: , ,

    Comments are currently closed.