In de huidige economie gaan mensen steeds vaker op zoek naar de beste deals. Natuurlijk zijn die op veel verschillende plaatsen te vinden. Toch is er een bepaalde trend zichtbaar. Er vallen per week vele reclamebladen door de brievenbus, maar toch zoekt men steeds meer de toevlucht tot het internet. Online zoeken is gemakkelijk en overzichtelijk. De wereld digitaliseert en reclamefolders worden haast zonder lezen in de papiercontainer gegooid. Advertenties zijn duur en ook die worden steeds minder vaak gelezen. Bovendien lezen mensen alleen de reclame die echt op hen van toepassing is en waar ze iets aan hebben. Inhoudsopgave
Met de tijd meeWanneer duidelijk wordt dat mensen steeds meer via de computer zoeken, moeten bedrijven ook vaker via deze weg hun reclame-uitingen de wereld insturen. Dit kan natuurlijk via het internet, bijvoorbeeld met een goede website, maar een veel directere manier van marketing is via de email. Email is persoonlijk en wordt eerder gelezen dan een reclamefolder.
Gerichte marketingBij het versturen van een email is het mogelijk om vooraf doelgroepen te specificeren en daardoor gerichtere reclame te verzenden. In een goed klantenbestand kunnen verschillende doelgroepen worden gedefinieerd. Zo kun je groepen samenstellen op leeftijd, beroep, woonplaats of elk ander denkbaar criterium. Wanneer dit digitaal verwerkt wordt, is het gemakkelijk om gericht reclame te verzenden.
Lagere kostenDoor bepaalde doelgroepen te creëren kan de reclame op een directe en persoonlijke wijze worden verzonden. Via de post zou dit veel tijd en geld kosten. Emailmarketing is daarin een goedkope en snelle oplossing. Emailmarketing is persoonlijk en geeft informatie die bij de ontvanger past. Het kost niets aan portokosten of advertentiekosten en bereik je in een handomdraai een grote groep mensen.
Hoger rendementDoor de directe en persoonlijke aanpak van emailmarketing zal het rendement van de reclame veel hoger zijn. Mensen lezen een email toch gemakkelijker dan een reclamefolder die in de bus valt. Omdat je emailmarketing afstemt op de wensen van de ontvanger, zullen mensen er ook eerder op in gaan. Het gaat immers om iets wat hen interesseert en waar ze echt iets aan kunnen hebben. Bovendien zorgt emailmarketing voor een forse besparing in porto- en advertentiekosten.
|
http://www.mailmaps.nl/email-marketing |